Humble Indie Boundle

środa, 12 maja 2010

World of Goo Aquaria Gish Lugaru Penumbra Samorost 2

Jak zarobić $1,112,637 i to w wielkim stylu?

Odpowiedź można znaleźć na tej stronie http://www.wolfire.com/humble

The Humble Indie Bundle experiment has been a massive success beyond our craziest expectations. So far, in just over 7 days, 121,919 generous contributors have put down an incredible $1,112,637. Of this, contributors chose to allocate 30.95% to charity: $344,387 for the Electronic Frontier Foundation and Child's Play Charity.

Wczoraj z myślą o nadchodzącym dniu dziecka zakupiłem wspomniany pakiet, płacąc symboliczną kwotę. Spodziewam się że te gry będą takim samym przebojem jak zakupione niegdyś gry planszowe.

Dziś przeczytałem o niezwykłym sukcesie jaki odniósł ów eksperyment i bardzo cieszy mnie że twórczość autorów tych wspaniałych dzieł została należycie wynagrodzona.

Luźne przemyślenia

To wydarzenie jest interesujące z kilku powodów.

Po pierwsze, pokazało że ludzie cenią sobie oryginalną twórczość i są skłonni wynagrodzić autorów.

Po drugie statystyki pobrań są publicznie dostępne. Myślę że jest to szczególnie łakomy kąsek dla osób, które są zainteresowane zbliżonym modelem biznesowym.

Trzecie. Okazuje się że oficjalne statystyki udziału systemów operacyjnych w rynku, 1% Linux, 6% OSX i reszta Windows, fałszują rzeczywistość. To jest coś co czułem od dawna, ale trudno było kłócić się z liczbami.

Rzecz w tym że takie statystyki mówią o komputerach, nie o ludziach.

Światowy udział IE to 60%, większość instalacji to korporacyjne stanowiska pracy. Ludzie używający tych maszyn, po pracy idą do domu, gdzie używają zazwyczaj przeglądarki Firefox, a niekiedy również zupełnie innego systemu operacyjnego.

Widać to właśnie we wspomnianych statystykach zakupów, gdzie przewidywany udział systemu Windows maleje z ponad 90% do okolic 50%.

Głównym, często zaniedbywanym, czynnikiem okazuje się siła nabywcza, a także opiniotwórcza ludzi. Gdy mowa o sprzedaży poprzez Internet, docelową grupą nie jest przeciętny klient Biedronki czy Mediamarkt. Osoba, która samodzielnie nie zainstaluje lepszej przeglądarki, zapewne nie będzie też kupować alternatywnych produktów mało znanych firm. To dla tego coraz więcej producentów odkrywa że nie można ignorować użytkowników przeglądarek Opera czy systemu Linux, pomimo że teoretycznie stanowią marginalnie małą grupę.

Nie jestem najlepszym przykładem, bo moje zainteresowanie grami jest prawie żadne, ale… Mój zakup World of Goo i Machinarium w zeszłym roku, skłonił kilkoro znajomych do zainteresowania się tymi grami. W efekcie jedna kopia linuksowego programu, pociągnęła za sobą sprzedaż wersji windowsowych. Nie doszło by do tego gdyby producent ignorował alternatywne systemy operacyjne.

Open Soruce

No i na koniec bardzo miła wiadomość, większość gier, które brały udział w tym eksperymencie, będzie wydana jako Open Source.

Etykiety:

Red 14:46

Komentarze

Prześlij komentarz

Odnośniki

Utwórz link

Archiwum

Subskrybuj

RSS / Atom